Showing posts with label happy. Show all posts
Showing posts with label happy. Show all posts

Saturday, August 14, 2010


KEMAMAN- Tanggal 4 Ogos 2010 telah menyaksikan pertemuan sang selipar dengan Puan Seri (PS), bertempat di Kedai Kasut You (sejak bile I ada kedai kasut?!), Yellow Town, Kemaman, Ganu kite.

Selepas hampir setahun PS makan hati takala melihat Ketua Hamba (KH) memakai selipar yang serupa tapi berbeza (dia punye warne cokelat) berpoya-poya sekitar Malaysia, PS telah akhirnya memiliki selipar idaman beliau. Ignore the fact that it's gold in colour (beggars can't be choosers), PS amat berpuas hati dengan selipar tersebut, Alhamdulillah.

Moral of the story: Next time anybody offers to buy you anything, say "YES" and think about how you kalah dengan dugaan, much, much later. By then, you'll be too happy with your new slippers, errr, i mean any form of present. Do not decline any offers as it will only serve to kill you inside [spoken from experience, uhuk2].

So feast your eyes on my new bling blings... As KH says "It's like a partay every day!"

LOVE

Monday, August 9, 2010

Hanging Out With The Gang

rahsia kecantikan kami

promosi roti lipan, nyam2

Epet yg berstokin hitam

Feej terpesona dgn kesedapan nougat

Anim ingin menjawab soalan cikgu

Nas posing perasan kiut

Saya low profile

Feej dgn pisang tanduk

Anim kusyuk dgn pisang tanduk gak

Nas amik feel
Tifah pun amik feel

Aishah sikit lagi comel macam tifah
Epet yang macho

Budak2 yg comel mcm tifah

We ate and talked and ate and talked and saw wedding pix and honeymoon pix and ate and talked and ate summore. Great day it was :)

Wednesday, July 7, 2010

Long Overdue MIHAS 2010 purchases

i came prepared this year, brought along 5 foldable sling bags with me, hehe. sampai2 dpt tempat parking betul2 depan entrance, free lg, alhamdulillah. woohoo!!

we already registered online [by we, i mean i registered us both], so tak payah queue to get in. the usherette yg langsung tak membantu tu gave me attitude mcm dialah puan rumah [but let's ignore her]. last2 i cek my notes in my cell, tersalah no. security rupenye [but let's ignore that too].

anyway, first stop was al-hajj facial care sebab mama saw them on TV that morning. bought her the whole range. murah. rm59 rasenye.

next was danson handmade chocs. SEDAP GILAKS! we enjoy bittersweet chocos, so we bought a few to binge on, huahhahahha.

pastu gi booth french parfum. bagus, takde alkohol. bole gune tanpa was2. 4 roll-on bottles for RM50. i call that a bargain! sbb bau dia sedap, essence summore, bukan edt.

pastu along the way sampled some coffee- Hang Tuah, beli sepeket [my latest obsession].

beli lotion panas for those target areas [too much info?]

beli noraini cookies in promo pax [7 packets for RM10! woohoo!!!]

beli fitrah seaweed and lemon 6 bottles [apesal dah tak jual lg kat kedai?] and cincau 3 bottles

beli mornflakes yg enak bgt [orchard oat crunchy- sultana & apples and hawaiian oat crunchy- raisin, banana & pineapple]

beli sweetkiss chocos for the kiddies [diorg too young to appreciate dark chocs (alasan)]

beli simply chewy candy and lollies [fruit based, healthy kot (alasan)]

beli sarawak black pepper and pepper candy [highly recommended]

beli shampoo giffarine for kiks

beli faeza spices- kurma, kari ikan, daging, nasi bukhari, nasi minyak, kunyit

beli zen zen mixed nuts sekotak besar [i lav u]

beli laoganma- chinese stir fry spices [dpt free hot pot sachet- dinner hot pot last week BEST!]

beli baklava and buffalo cheese [mcm mozarella only salty lg]

beli apa lg ah? tak ingat lah... tp 4 foldable bags penuh. tak termasuk paper bags and plastic bags yg kitorg angkut. sakit badan sampai ke hari ini masih terasa, huahahhha.

tp sakit badan aside, we had loadsa fun, fun, fun. i love my MIHAS and MAHA trips, alhamdulillah...

looking forwad to MAHA pulak :p

Thursday, June 24, 2010

Funky Friday?

tadi otw gi ofis i bagi jalan for these 2 guys yg nak cross the road. hmm, bole tahan gak muke mereka. the fair one siap toleh lg lepas dah cross- cute smile, mister...maybe we'll meet again, insyaAllah... oh, n bring ur fren along next time too, huahahhahhaha. betambah lg candidate for my short questionnaire.

ok, i baru dengar this lagu yg i rase catchy tahap gaban. dari 1st time i dengar kat ch9 punye advert, i was hooked. tp i didn't know sape nyanyi n nama lagunye sekali. baru tadi ni kat ofis, keluarlah lagu tu kat radio. i pun google sakan nak cari lagu tu since lyrics tgh diamati. laaa, rupenye nama dia Realiti Dewi by Alyah. Jam Janny Janardan bg i link lagu tu [makasih dong!] so nanti i bole beronggeng sambil menyanyi [dalam hati]...

anyway.....

semlm balik dr ofis, daddyo baru balik shopping kat Naab [lebanese grocer]. so ada ample lebanese bread and feta cheese [nyam2]. pagi tadi b'fast kebab from left-over chicken fillet n my yummy dill mayo [heaven!!!]

balik ofis nanti nak layan Vampire Diaries [also from ijam- this is why u're my fren :p]. kiks last paper mlm ni, so sampai mlm la layan VD. esok dia nak kuar berendut gak, so leh layan dan layan dan laaayan lg, heheheh.

esok pasar tani day. aside from the eye-candy i nak cari some things for my weekend projects. nak tryout recipe cinnabon cinnamon roll n savoury roll ikut suka hati. kalau relatives dtg, my mom tak yah susah2, insyaAllah menjadi la projects kali ni, amin.

ahad pulak MIHAS 2010!!!! insyaAllah dpt gi dgn kiks. looking forward to it. kalau jadi gi, insyaAllah i'll blog abt it next week ke.

ok, i've got some googling to do right now. till my next entry, adios

Tuesday, May 4, 2010

Hello, hello, hellowwww

Huih, lama bangat tak update blog gue yg ini. Kesian dia ek, dianak tirikan, ish3.

So, apa cite skrg? Well, I'm good, alhamdulillah. Life's great, alhamdulillah. Business is good, alhamdulillah, everything's pretty much great, alhamdulillah :)

Apa sebenarnya nak diceritakan ni? I think I better list it out, tgk2 kalau lebih senang nak put down my thoughts. Well, here goes [in no particular order] :

1) I CAN'T wait to see Beastly!!!! Alex Pettyfer sgt hot walaupun dia menjadi hodoh dlm cite tu

2) I still can't believe I've finished reading all the Sidney Sheldon books... tiada lagi ku dengar kidungmu... tiada lagi derai tawamu... say what????!!!

3) I still have 5 months before the BIG DAY and I'm still at square one, ehehe [cvap]

4) Lap top kiks rosak mase petir hari tu, so I can't upload pix, uwaaaaaa

5) I think I may be infatuated with a guy who does not even remember that I'm alive [oh cvap!]

6) I so need a holiday... I'm thinking Adelaide or Bandung, tp I really miss Mekah and Madinah...

7) I think the WJT clan needs another JJCP session... BBQ again? This time in kik's place? Tunggu dia habis mid-term dulu ek

8) I am more knowledgable (insyaAllah) with the selok-belok in perniagaan dalam Islam, alhamdulillah

9) In life, I feel that the key is learning from mistakes and praying for Allah swt's forgiveness for the previous mistakes every single day

10) I find that regrets never make me feel better

11) I think I am really sucky at sticking to diets... because there's a big bag of mini Mars stashed somewhere in my room [this is our little secret ok]

12) I think I may need a trip to Bookxcess in the nearest future because I'm itching for a bargain

13) I think I may be in love with the original cornish in Secret Recipe, which may be another hindrance in my plan to lose weight.... bile nak gi Alpha Angle ni?

14) I find that there are lots of cute guys in Pasar Tani Melawati... What if I handed them this simple questionnaire:

a) Nama penuh:
b) Contact Number:
c) Email address:
d) Pekerjaan:
e) Profile Name di Facebook:
f) Status: Tanda di tempat berkenaan
Bujang ( ) Berkahwin ( ) Duda ( )

- You think they'd be amused ke? [Food for thought]

15) I have to stop now to answer nature's call.

Toodleloo. And have a great day!

Sunday, December 27, 2009

Ada apa dgn Ian?

ok, ok... call me poyo if u want, but u know i'd eventually write a post abt this, har har.

people, i am in love... with a fictional character in Stephenie Meyer's The Host. the lucky (hah!) guy's name is ian o'shea and he rocks my world!!! oklah, poyoness aside, the book is a must read. mmg agak lemah la nak baca the first few chapters sbb ala2 lembab dan bosan, tp believe me people, the story is SO worth it... i almost gave up 2 times masa awal2 baca, tp ntah apesal tegerak hati nak baca jugak, skrg i dah baca buku ni dah nak masuk 7 kali within a week, huahhahah. beli dan baca!!! tak rugi punye :)

feej, u gotta3 read this book, then u'll understand why i'm in love with this guy. i was telling poj if ada this guy in real life, i'd masuk meminang esok, sesudah subuh... seriously, huahahahhaha. i really need to talk with a fren abt this book, baru best berbincang... believe it or not, i siap masuk discussion board kat fb for this ok. man, i gotta get a life. boredom does this to a person, i guess, ahahha. anyway, my sis and a few frens dok ckp jgn la mental sampai kemaruk fictional character, tp i can't help it, at least for the time being... tp i know it'll pass, sama mcm kemaruk edward, har har... tp at the moment... ian, i love you, will u marry me? :p

Sunday, August 9, 2009

semalam reunion budak2 6M GRS1

omg, bestnye semlm, alhamdulillah syukur. dr kul 12.30 (sebab ade org tu lembab tahap tapir, patutnye 11.30) kitorg lepak sampai lebam same2.... after 15 years tuuu!!! 14 of us yg sempat begabung, yiihaaa...

first2 lepak kat nyonya cafe, avenue k. thanks to shahriyatul yg belanje kami sume! lepas mkn, posing sakan jap sebelum beransur ke studio kabir kat ukay perdana. lepak2 lagi, man2 sap rokok 2,3 batang kat sane.

lapar semule, gi burger king bkt antarabangsa. man2 sap rokok 2,3 btg lg (byk jugak rokok yg menjadi mangsa semlm), pastu ingat nak balik dah....

drop off GK dgn mainur, plan nak lepak aeon sap rokok 2,3 btg lg, ngahaha. pastu supir ckp perot sudah terik, nak mkn minum ape kejadah lg? tibe2 tercetus idea nak gi sekolah rendah kami....

fuyyohhhh. first2 malu2 tangkap gambar kat luar gate, pastu supir bermanja pulak dgn uncle satpam, dpt kami bergambar di dlm kawasan sekolah. thanks uncle jaya! apa lagi, puas kami berposing di lokasi2 yg semestinya KLMJ.

best la korg. i love u guys. here's to many happy days like yesterday, insyaAllah.

Sunday, April 5, 2009

BFFs Reunited III



Sabtu lopeh gi kenduri huda pulak. tema purple, jadik makcik2 beria kene la ikut warne tema kan? hihi. my sis dropped me off kat umah epet, pastu ijam drove us to umah huda. sampai sane terus lepak dgn pengantin, posing mautz beberape kali. dah dkt 10 thn tak jumpe huda, tp memandangkan kitorg dulu rapat banget, rase mesre tu ade je. dapat kwn baru- munirah, satu kepale :)haih, rase happy sgt kwn baik i dah selamat diijabkabulkan. rase bangge mcm mak org pun ade, hahhahaha.
pastu zul dgn diella datang, sambung posing, hihihi. pastu terase lapar, gi makan sambil reminisce about the past- zaman SAB, specifically mase form 5. haih, miss la the good ol' days. dah brape lame lepak, areen the beria tak sampai2. bile dah tak sanggup tunggu dah baru nampak batang hidong. sbb nak rush kejar zuhur, tak sompek lepak2 amik gambar.
on the way back epet, me and ijam borak2 pasal future- nanti dah kawin kitorg rapat mcm ni ke? anak2 kitorg kwn2 ke? pasangan kitorg bole join kitorg ke? mcm2 lg. mcm tak pecaye je dah 27 tahun this year... how time flies. epet and areen nak betunang dah, kitorg yg lain bz mencari pasangan yg ideal, ish, mcm dah tue je kan? hmmm
ape kate kite enjoy2 dulu sementare belum ade ikatan kukuh lg ni? mauk? mauk? :)

Monday, March 23, 2009

BFFs Reunited II

Sabtu lopeh gi kenduri adik feej, moss green theme gitu (sori, tesilap shade of green) haha. gi tumpang epet, kat serdang jumpe ehem2 epet, wan. bertige gi umah feej (malulah jd 3rd wheel :p). anyway, kat sane lepak2 mkn nasi minyak, pastu mkn tapai (sedap tu!!!). borak punye borak tak sompek tangkap gambar dkt pelamin...(epet kuciwa) huahaha. elok nak balik, time nak sampai kat kete tejumpe anim and kwn die, sompekla tangkap gamba dpn umah feej. pastu balik jugak akhirnye...
to keep tabs, huda kawin april ni 4 April 2009, beria No.1 betunang bulan mei, beria No.2 betunang bulan jun. beria No.3 tgh menunggu calon mantap, huahahahha. apesal korg tak tunggu aku woi??? ini nggak fair :p
nak hang out togede2 lg ni... bile lg wei? korg dok nak berendut je, tensi aku, hahaha

Monday, January 12, 2009

BFFs reunited













semalam kenduri kawin adik epet- afnan. kitorg, kwn2nye menjadi penyambut2 tetamu tak bertauliah. kitorg (me especially) sibuk tangkap gamba and berposing mautz (siap dgn props!!!- remember hello kitty?!). sebenarnye gambar pengantin takde langsung sbb i ciao sebelum pengantin sampai pun, huahahahha.

tapi i had a good time borak2 dengan kawan2 sab yg dah lame tak jumpe- yelah sume org tgh sibuk climbing the corporate ladder :p really had fun and hope that at the next wedding (epet or mine perhaps :p) kite bole posing2 minum2 (i minum at least 5 gelas sirap limau semlm) and laugh like hyenas again. i miss the good old days

Thursday, December 18, 2008

Pix of the 3 musketeers

Raif Hamzah

The 3 Musketeers

Kamal and Amirul

Pix of cuppacakes tifah ;)


Fairy cakes with chocolate ganache and pastel butter frosting
with a touch of sprinkles and silver balls

Artists: Kamal Hafiz and Amirul Harith

Tuesday, December 9, 2008

InTo the Twilight

i went to see twilight with my cousins the other day. before i go on, let me just say that if ever robert pattinson decides to convert to Islam, i get first dibs!!! he is SO drool-worthy it's not even funny. i mean, mannnnn... the guy is cute, a snappy dresser and is romantic to boot. aside from him being beriman, what more can u ask for in a guy? (oklah, ms technical, i would also want someone who's intelligent, has a job that's halal and enough salary to keep the family comfortable, etc) tapi let's not go there, hehe.

the story starts a bit slow, tapi the build up is awesome and mase ending i was ready to swoon. the couple looks so good together that i really do hope they get together in real life. kirenye mcm most celebrities yg find love on- screen, aaaah, romantika di tampoi.

i tanakla bagi synopsis citenye sebab u can read it online pun, tp kalau rating i bagi 4 1/2 bintang sebab mase the earlier parts tu slow and muke hero tu mcm tapir (nak control2 konon, tak comel langsung).

anyway, nak tunggu dvd keluar, so i can see the movie again with all the censored scenes included, muahahhaha. bukan ape, byk sgt potong sampai tak paham, jump scenes suke hati je censorship board ni.

till then, let me dream about my robert pattinson in peace :)