Monday, June 22, 2009

Bestnye!

~ One day you will ask me which is more important? My life or yours? I will say mine and you will walk away not knowing that you are my life.

~ Doubt is a pain too lonely to know that Faith is his twin.

Kahlil Gibran

30 Qs

1. Bekas kekasih saya adalah: johnny depp, tp die tgh hidup dlm dosa bersama live-in gfnye dan anak2 mereka

2. Saya sedang mendengar:lagu yang tak sedap di hitz.fm. Tp di rumah, playlist saye includes lagu2 seperti no surprise-daughtry, whatever it takes- lifehouse, father and son- alain clark, tanpa- 6ixth sense, what if u- Joshua radin, flightless bird American mouth- iron & wine, everybody knows- john legend, please don’t stop the rain- james Morrison, kerinduan- Sheila majid, etc sebab saya kurang hobi dan poyo :p

3. Mungkin saya patut:belajar mcmane nak flirt sbb kawan baik saye ckp die akan sepak terajang saye kalau saye ckp saye tak tau mcmane nak mulekan conversation dgn seseorg lelaki yg saye suke

4. Saya suka: seseorg lelaki yg memandu kancil putih. Tp saye tak tau ape2 langsung pasal die melainkan die memandu kancil putih, huahhaha. Selain itu saye suke sgt membeli buku dan membaca. Buku terakhir saye bace adalah Breaking Dawn, the final twilight quadrilogy. Ia membuatkan saye ingin berkahwin dgn Edward Cullen kerana die sgt romantic dan hot

5.Sahabat-sahabat baik saya adalah: mereka yang menerima saye seadanye dan tidak mengjudge saye bile saye ckp perkare2 seperti saye tak keluar lepas maghrib, saye tido awal (by 10pm), saye tak reti flirt (walaupun ade yg nak resort to battery), saye sgt paranoid bile memandu atau bejalan seorgn, etc.

6.Saya tak paham: mcmane sesetgh manusie sgt confident dan bole flirt like crazy without feeling the least bit embarrassed…. Kagum diriku ini

7.Saya kehilangan: rase carefree yg dulu ade mase zmn sekolah… sekrg byk sgt pikir, membuatkan saye rase nak mencarut sekuat-kuat hati

8.Ramai yang berkata: saye ni high-maintenance dan mempunyai taste yg tinggi- kalau menginginkan seseorg teman hidup yg sembahyang 5 waktu tu tergolong dlm mempunyai taste yg tinggi, then I do have high taste, U IDIOT!!!

9.Makna nama saya: kegembiraan. Tp kenape saye suke mencarut? I blame the ppl around me and the hormones (because I am always right… usually) huahahha

10.Cinta (sejati) itu adalah: something I dream about. Ape2 pun, my 1st true love would be for Allah swt, my religion and what comes with my religion

11.Di suatu tempat, seseorang sedang: mengorek hidung sambil membuat muke blur ala2 garang supaye org takut nak tegur

12.Saya akan cuba: ingat untuk sentiase bersyukur dan redha dgn semua yg berlaku kerana pasti ada hikmah di sebaliknye. Dan saye akan cube mendpt info mengenai mamat kancil itu (walaupun pagi tadi, saye rase die nampak mcm ajai, euww... didn’t look like that sebelum ni, hmmm)

13.Ayat SELAMANYA membawa maksud: yang mendalam. Ia mengingatkan saya tentang alam akhirat nanti. Indahnye kalau ditempatkan di dalam syurga firdausi selama-lamanya

14.Telefon bimbit saya: telah nazak dan perlu digantikan. Tp saye rase malas nak membazir duit gaji utk membeli hp baru. Lagipun nokia brand yahudi, jd saye tak tau nak pilih brand ape lg

15.Bila saya terjaga dari tidur: it’s usually due to my alarm, saye akan melihat waktu di astro decoder dan switch off alarm hp saye dan switch on phone. Kalo saye terjage tibe2 pulak, saye berdoa utk diampunkan dosa, dimurahkan rezeki, dijauhkan dr musibah dan dipercepatkan jodoh :p

16.Saya paling meluat apabila: saye becakap dgn org yg suke tangkap lentok dan jiwang2. mintak jauhkan anak cucu sampai akhirat

17.Pesta/Parti adalah: not my cup of tea. Tp saye suke lepak dgn family saye, kwn2, relatives yg satu kepale, berjam-jam at times. But I wouldn’t call it a party, maybe a small/ intimate get together

18.Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah: kucing parsi anti saye yg bergelar kundoq (kundur in bahasa utara)

19.Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah: Childhood of course! (tiru feej)

20.Hari ini: saye telah senyum in the inside sbb saye nampak mamat kancil setelah lame die mia

21.Malam ini saya akan: cube untuk tidur nyenyak, tolongla Ya Allah

22.Esok pula saya akan: belagak cool bile park kerete padahal I’ll be thinking, will I see him again today?

23.Saya betul-betul inginkan: James McAvoy atau Robert Pattinson atau Jason Mraz atau Johnny Depp atau Alex Pettyfer atau Taylor Kitsch atau Timothy Olyphant atau Shane West atau Daniel Craig atau Jason Statham atau Steven Strait atau Mark Ruffalo atau Seth Green atau Lee Min Ho atau Kim Hyun Joong atau Hyun Bin atau Song Seung Heon atau Won Bin atau Gong Yoo atau Lee Dong Wook atau Archie Kao atau Daniel Wu (I’m not choosy)

24.Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini: saye terpikir “apesal eye bags ni besar sekolah?”

25.Pusat membeli-belah atau arked permainan: pusat membeli-belah yg tak crowded dan ade kedai buku mantap!

26.Makanan Barat atau Jepun: Hmm.. both!(tiru feej)

27.Bilik yang terang atau gelap: terang for reading or beading, gelap for a good night’s sleep

28.Makanan segera adalah: something I’m hoping to cut back on, trying veeeery hard :p

29.Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang?"ok, afah nak balik dah, Assalamualaikum”

30.Saya rindu:Ketenangan dan rase contented yg dulu saye selalu rase mase kecik, skrg ni mcm2 sgt pikir, mcmane nak relax?!


saye mengetag en. Hairi dan Ijam

Tuesday, June 2, 2009

Apesal dia vampire? ni ngak fair!

I just started on the 1st of the Twilight quadrilogy. from what i've read up till now, i'm sure that:

1. I'm in love with Edward Cullen (will u marry me?)
2. The movie is nothing compared to the novel (seriously, byknye scenes dipotong, hrmph!!!)
3. I'm in love with Edward Cullen
4. If I was Bella, I'd ask Mike and Jacob to leave me the hell alone
5. I'm in love with Edward Cullen

Man, I love this

Life is too short to wake up with regrets,
SO LOVE THE PEOPLE WHO TREAT YOU RIGHT, FORGET ABOUT THE ONE’S WHO DON’T (i'm trying, i'm trying!)
Believe everything happens for a reason (i know, but why's it so hard to remember this when shit happens?!)
If you get a second chance, grab it with both hands... If it changes your life, let it (wht abt the no regrets part? hmm)

Sunday, May 17, 2009

Jom Santai




I went to the spa ari tu, the one I go to at times that i desperately need to be pampered. the lady ade give me this brochure on Pakej Santai. OMG, bestnye!

The package includes steam bath, lulur (spices), siram sireh, aroma massage, facial, ear candling, foot bath & reflexology and free use of fish spa. It's RM190 per person, and takes about 5-6 hours. imagine how long we can borak, even while we're getting massages??? i miss gossipping with my gals...ahhh, the good ol days... and the best part is that it's gonna be our own private partay. kirenye we're booking the whole joint for the day!!!

so i'm rounding up 4-5 of my besties to heret to the spa for a day of pampering from head to toe, food and drinks pun provided ok :)

Feej, Anim, Epet, Aryn, u guys better get ready!!!
lemme know which weekend u're free so I can book awal2. this package tgh popular, so i need to confirm asap

for more info, visit http://www.kamphora.my/

Tuesday, April 7, 2009

Get to know yourself better

semalam i did this personality test called get to know yourself better. kalo interested, silelah gi ke sini http://www.quizbox.com/personality/test82.aspx.
jawapan yg diberi adelah jugak yang kene tang batang hidong, tp ade gak yg yot2 je. silelah lihat analysis personality i:-

Your view on yourself:
You are intelligent, honest and sweet - yea, rite, huahaha
You are friendly to everybody and don't like conflict – friendly? I try... conflicts? Big no no
Because you're so cheerful and fun people are naturally attracted to you and like to talk to you.
- naturally attracted, kah kah kah, - like to talk to me, well… they better!!!


The type of girlfriend/boyfriend you are looking for:
You like serious, smart and determined people. You don't judge a book by its cover, so good-looking people aren't necessarily your style. This makes you an attractive person in many people's eyes the part abt the guy I like may be correct (ooo, and I like guys with a sense of humour too!), the part abt me being attractive in many ppl’s eyes is just full of crap, kahkahkah

Your readiness to commit to a relationship:
You prefer to get to know a person very well before deciding whether you will commit to the relationship – TRUE!!!

The seriousness of your love:
Your have very sensible tactics when approaching the opposite sex. In many ways people find your straightforwardness attractive, so you will find yourself with plenty of datesfat chance!!!

Your views on education:
Education is very important in life. You want to study hard and learn as much as you can –TRUE!!!

The right job for you:
You're a practical person and will choose a secure job with a steady income. Knowing what you like to do is important. Find a regular job doing just that and you'll be set for life – so wrong, it’s not even funny :p

How do you view success:
You are afraid of failure and scared to have a go at the career you would like to have in case you don't succeed. Don't give up when you haven't yet even started! Be courageous – hmmm. Ye ke?

What are you most afraid of:
You are concerned about your image and the way others see you. This means that you try very hard to be accepted by other people. It's time for you to believe in who you are, not what you wear somewhat true, heheh

Who is your true self:
You like privacy very much because you enjoy spending time with your own thoughts. You like to disappear when you cannot find solutions to your own problems, but you would feel better if you learned to share your thoughts with a person you trust. – I value privacy tp I’d rather lepak with 1 or 2 of my besties and bitch abt our problems, ahahaha

Sunday, April 5, 2009

BFFs Reunited III



Sabtu lopeh gi kenduri huda pulak. tema purple, jadik makcik2 beria kene la ikut warne tema kan? hihi. my sis dropped me off kat umah epet, pastu ijam drove us to umah huda. sampai sane terus lepak dgn pengantin, posing mautz beberape kali. dah dkt 10 thn tak jumpe huda, tp memandangkan kitorg dulu rapat banget, rase mesre tu ade je. dapat kwn baru- munirah, satu kepale :)haih, rase happy sgt kwn baik i dah selamat diijabkabulkan. rase bangge mcm mak org pun ade, hahhahaha.
pastu zul dgn diella datang, sambung posing, hihihi. pastu terase lapar, gi makan sambil reminisce about the past- zaman SAB, specifically mase form 5. haih, miss la the good ol' days. dah brape lame lepak, areen the beria tak sampai2. bile dah tak sanggup tunggu dah baru nampak batang hidong. sbb nak rush kejar zuhur, tak sompek lepak2 amik gambar.
on the way back epet, me and ijam borak2 pasal future- nanti dah kawin kitorg rapat mcm ni ke? anak2 kitorg kwn2 ke? pasangan kitorg bole join kitorg ke? mcm2 lg. mcm tak pecaye je dah 27 tahun this year... how time flies. epet and areen nak betunang dah, kitorg yg lain bz mencari pasangan yg ideal, ish, mcm dah tue je kan? hmmm
ape kate kite enjoy2 dulu sementare belum ade ikatan kukuh lg ni? mauk? mauk? :)

Sunday, March 29, 2009

It Wasn't Me!!!


I seriously can't get this picture out of my head, cute gilaks!!! and nampak mcm cheeky little bugger pulak tu..."it wasn't me, man...i don't know how the bamboo got there, no kidding!!!" hahaha. rasenye kalo i nak a panda for a pet, bole ke? bole i namekan die comella. mcm best je kan?! HMMM... food for thought :p

Make Your Own Band

hari tu kene tag dgn zul. maybe hr tu die rajin sgt kot sbb amik cuti GPS (die suke tiru!!!) rasenye hari tu name band dgn album yg i buat mase 1st time lg brutal, tp dah lupe ape sbb tak save. konon2 bz kat ofis, jd tak sompek, hahaha. anyway, ini steps yg patut diikuti jike anda beminat membuat band sendiri:

1. Go to Wikipedia and hit “random” and the first article you get is the name of your band.
2. Go to “Random Quotations”. The last four or five words of the very last quote of the page will be the title of your new album.
3. Go to Flickr and click on “Explore the Last Seven Days”. The third picture, no matter what it is, will be your album cover.
4. Give a brief bout your band music/genre, background, etc.

so sekarang i nak tag: feej, anim dan sape2 yg rajin dan ade mase terluang :p

Monday, March 23, 2009

BFFs Reunited II

Sabtu lopeh gi kenduri adik feej, moss green theme gitu (sori, tesilap shade of green) haha. gi tumpang epet, kat serdang jumpe ehem2 epet, wan. bertige gi umah feej (malulah jd 3rd wheel :p). anyway, kat sane lepak2 mkn nasi minyak, pastu mkn tapai (sedap tu!!!). borak punye borak tak sompek tangkap gambar dkt pelamin...(epet kuciwa) huahaha. elok nak balik, time nak sampai kat kete tejumpe anim and kwn die, sompekla tangkap gamba dpn umah feej. pastu balik jugak akhirnye...
to keep tabs, huda kawin april ni 4 April 2009, beria No.1 betunang bulan mei, beria No.2 betunang bulan jun. beria No.3 tgh menunggu calon mantap, huahahahha. apesal korg tak tunggu aku woi??? ini nggak fair :p
nak hang out togede2 lg ni... bile lg wei? korg dok nak berendut je, tensi aku, hahaha